روز معلم

دوازدهم اردیبهشت روز معلم بر همه فعالان  عرصه آموزش و پرورش  مبارک باد.

میلاد پیامبر اکرم (ص) بر همه مسلمین مبارک باد.

بهار بی خزان روی محمد           بهشت جاودان کوی محمد

معطر ساخت گلزارجهان را         شمیم تار گیسوی محمد

    *****************

از مکه فروغ ایزدی پیدا شد     سر چشمه فیض سرمدی پیدا شد

درهفدهم ربیع از دخت وهب     نو دسته گل محمدی پیدا شد

 *****************

با نام نبی بکن مزین سخنت     تا خالق تو بیمه کند جان و تنت

ای آنکه ز عاشقان قران هستی     خوشبو کن از نام محمد دهنت

*****************

رسول خدا (ص) :روزی شیطان در جلو موسی آمد ، پس موسی (ع) به شیطان گفت : کدام گناه است که چون فرزند آدم مرتکب شود تو بر او مسلط می شوی؟ شیطان گفت : وقتی که از خود راضی باشد و عمل های خیر خود را بسیار شمارد و گناهانش در چشم او اندک نماید .          عین الحیوه صفحه 182

رسول خدا (ص) : خداوند چهار چیز را در چهار چیز قرار داده است : 1 – برکت علم در احترام به استاد 2 – بقای ایمان در تعظیم خدا به وسیله انجام بی چون و چرای دستوراتش 3 – لذت و برکت زندگی را در نیکی به پدر و مادر 4 – آزادی از جهنم را در آزار ندادن مردم . نصایح صفحه 230  

رسول خدا (ص) : سه صفت است که در هر کس باشد به خودش باز می گردد 1 - مکر و حیله کردن با مردم 2 – ظلم و ستم بر مردم          3 – پیمان شکنی . نهج الفصاحه صفحه268

رسول خدا (ص) : کسی که در دنیا چشم هایش را ازنگاه به نامحرم پر کند ، خداوند در روز قیامت چشم هایش را با میخ های آتشین پر از آتش کند تا وقتی که به حساب مردم رسیدگی شود سپس او را به جهنم برند . ثواب الاعمال صفحه 338


((عاشورای حسینی بر حسینیان زمان تسلیت باد))



محرم است ماه خون ،ماه رشادت ،ماهی که یادآور تلخ ترین نامردمی هاست و ستمی که بر پاکترین انسان های برگزیده سلاله پیامبر خاتم(ص)رفت.

بزرگ انسان والایی که به امربه معروف و نهی از منکرقیام نمود تا امورامت جدش را اصلاح کند .

دینی که پیام آور سعادت و خوشبختی برای مردم تمام دوران بود با شقاوت،غصب شده و به بیراهه می رفت . مردمی که از وضع موجود ناراضی بودند دست به دامان شجره طیبه شدند تا بوسیله اهل بیت پیامبر(ص) ، قرآن را از مهجوری برهانند و ثقلین را در کنار هم داشته باشند اما وای بر مردم دنیا دوست کوته فکر ، که آخرت و دنیای خود را به طمعی واهی فروختند .

راستی ما از محرم چه آموختیم فقط عزاداری ،سوگ ، اشک و ماتم و.... یا آموختیم که .....

وای برما که حسین (ع) باز هم غریب است.


انتشار فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس رسول الله

شرکت گوگل طی سخنان مدیرش مارتین جوزنبولت اعلام کرد که انتشار فیلم توهین آمیز به ساحت مقدس رسول الله را در یوتیوب متوقف نمی کند زیرا این را آزادی اندیشه می نامد به همین دلیل علمای مسلمان استفاده از جستجو گر گوگل و سایت یوتیوب را در تمامی کشور های مسلمان به مدت دو روز برای فهماندن اعتراض مسلمانان و اینکه یک میلیارد و نیم مسلمان نمی توانند توهین به پیامبر بزرگوارشان را بپذیرند منع کردند و روز دوشنبه و سه شنبه 24و 25 سپتامبر برابر 3و4 مهر 1391 روز عدم استفاده از دو سایت یاد شده است ، انتظار می رود ارزش سهام شرکت گوگل افت کرده و خسارتش بالغ بر 200 میلیون دلار گردد .

بنا براین از همه فعالان عرصه اینترنت دعوت می شود با پیروی از این فراخوان نظر و انسجام مسلمین را در دفاع از مقدسات خود نشان دهند .

تحویل گواهینامه دوره ضمن خدمت بررسی نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر

گواهینامه قبول شدگان دوره ضمن خدمت بررسی نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر آماده تحویل می باشد .

لذا از مدیران محترم استدعا دارد برای دریافت گواهینامه کارکنان خود از روز یکشنبه 11/4/1391 به کارشناسی نیروی انسانی مراجعه نمایند .

تحویل گواهینامه دوره ضمن خدمت بررسی نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر

گواهینامه قبول شدگان دوره ضمن خدمت بررسی نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر آماده تحویل می باشد .

لذا از مدیران محترم استدعا دارد برای دریافت گواهینامه کارکنان خود از روز یکشنبه 11/4/1391 به کارشناسی نیروی انسانی مراجعه نمایند .

ویروس "فلیم"

به گزارش سافت گذر به نقل از مهر؛ روزنامه تاگس آنسایگر می نویسد: آمریکا و اسرائیل در پس ویروس فلیم قرار دارند. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده بود که آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم همراه با اسرائیل ویروس های کامپیوتری را طراحی و بکار گرفته اند.


ادامه نوشته

جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات

وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد با برگزاری جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدام به شناسایی و تجلیل از برترین های فعال در این عرصه نماید.

  بنابراین از کلیه فرهنگیان و دانش آموزان فعال و توانمند برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل می آید .

برای در یافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت http://festival.hoomad.ir  مراجعه نمایید .


دوره آموزش و توسعه اصول اعتقادی اسلام

کارکنان اداری و آموزشی آموزش و پرورش می توانند با مراجعه به سایت www.quranschool.ir    به شیوه مجازی در دوره آموزش و توسعه اصول اعتقادی اسلام با کد 92503057 بمدت 16 ساعت تا روز دوشنبه 5/4/1391 ثبت نام  ، مطالعه  و امتحان دهند .

منبع آزمون کتاب اصول عقاید حجت الاسلام و المسلمین قرائتی است در سایت بصورت بخش های مجزا موجود است .

دانلود منبع آزمون

مهلت ثبت نام اینترنتی (سناد) برای دبستان ها و مدارس ابتدایی استثنایی

مدارس ابتدایی و ابتدایی استثنایی فقط تا پایان خرداد 1391 می توانند دانش آموزان خود را به صورت

ثبت نام جدید و میان پایه ثبت نام اینترنتی (سناد) نمایند. قابل ذکر می باشد که پس از این تاریخ

دسترسی مدارس ابتدایی و ابتدایی استثنایی به بخش ثبت نام بسته شده و امکان ثبت نام برای دوره های

راهنمایی و متوسطه باز می گردد .

تحويل گواهينامه دوره هاي ضمن خدمت آموزش و پرورش آغاجاری

كليه گواهينامه هاي  قبولشدگان دوره هاي  ضمن خدمت اخير آماده تحويل است ، لذا از مديران محترم استدعا دارد براي دريافت گواهينامه كاركنان خود به ترتيب زير به كارشناسي نيروي انساني  مراجعه نمايند .

1-       1- مقطع  ابتدايي      شنبه  30/2/1391  

2-      2- مقطع راهنمايي   يكشنبه 31/2/1391   

3-      3- مقطع متوسطه  دوشنبه  1/3/1391

آزمون ضمن خدمت (( نهضتهاي اسلامي در صد ساله اخير ))

اداره آموزش و پرورش آغاجاري به مناسبت هفته بزرگدارشت مقام معلم براي كليه معلمان و كاركنان اداري و آموزشي  دوره ضمن خدمت (( نهضتهاي اسلامي در صد ساله اخير )) اثر استاد شهيد مرتضي مطهري به مدت 12 ساعت را برگزار مي كند .

اين آزمون براي خواهران روز جمعه 29/2/1391 ساعت 9 صبح در محل دبيرستان شهيد سادات و براي برادران در روز جمعه 5/3/1391 ساعت 9 صبح در دبيرستان شهيد محمدي برگزار مي گردد .لازم به ذكر است كه كتاب آزمون از محل  لينك زير قبل دريافت است .

دانلود کتاب نهضتهاي اسلامي در صد ساله اخير


حقوق معلم

حقوق معلم در آينة فرمايشات حضرت سجاد (ع)

 حضرت سجاد (ع) در فرمايشات خود سفارش بسياري در حفظ حقوق معلم از سوي شاگردان دارند و مي فرمايد: حق کسي که عهده دار تعليم توست آن است که او را بزرگ شماري و مجلس او را سنگين بداري و نيکو به وي گوش فرا دهي و روي خود را بر او کني و با او بلند سخن نگويي و کسي را که از او چيزي مي پرسد تو پاسخ ندهي و بگذاري که خود او پاسخ گو باشد و در مجلس او با هيچ کس به صحبت ننشيني و در محضر او بدگويي از کسي نکني و اگر از او در نزد تو بدگويي شد از او دفاع کني و عيب پوشش باشي و فضايل و مناقب او را آشکار کني و با دشمنش همنشيني نکني و با دوستش دشمني نورزي؛ پس چون چنين کردي، فرشتگان خداي تعالي به سود تو گواهي خواهند داد که مقصد و مقصود تو از او و فرا گرفتن دانش او فقط براي خدا بوده نه به خاطر مردم .

روز معلم مبارک

مي توان در سايه آموختن                        

                گنج عشق  جاودان اندوختن

اول از استاد، ياد آموختيم           

               پس، سويداي سواد  آموختيم

از پدر گر قالب تن يافتيم        

                   از معلم جان روشن   يافتيم

اي معلم چون کنم توصيف تو           

           چون خدا مشکل توان تعريف تو

اي تو کشتي نجات روح ما            

            اي به طوفان جهالت نوح  ما

يک پدر بخشنده آب و گل است       

             يک پدر روشنگر جان و دل است

ليک اگر پرسي کدامين برترين              

                 آنکه دين آموزد و علم  يقين

استاد شهریار

مواد شیمیایی ظروف پلاستیکی دیابت می آورد.

مواد شیمیایی موجود در ظروف پلاستیکی ، مواد آرایشی و اسباب بازی ها موجب ابتلای فرد به دیابت می شود .افرادی که میزان نسبتا کمی از این مواد شیمیایی موسوم به فتالات ها را در خون شان دارند دو برابر دیگران به دیابت مبتلا می شوند . فتالات ها برای ایجاد خاصیت نرم کنندگی در پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرند اما آنها در مواد آرایشی - بهداشتی مانند عطر ها و کرم های برنزه کننده نیز استفاده می شود .

روزنامه ایران 91/1/31